Kursy i korepetycje
z języka polskiego
Jeśli chcesz dobrze przygotować się do egzaminu ósmoklasisty…
Jeśli obawiasz się matury pisemnej lub ustnej…
Jeśli nie lubisz polskiego i masz duże zaległości lub przeciwnie – chcesz poszerzyć swoją wiedzę, by lepiej zdać egzamin na poziomie rozszerzonym…
Serdecznie zapraszam na korepetycje i kursy maturalne w małych, kameralnych grupach. Gwarantuję, że przed egzaminem będziesz spać spokojnie!
100% SATYSFAKCJI i 100% ZDAWALNOŚĆ!
Jestem absolwentką polonistyki, nauczycielką i egzaminatorką z bogatym doświadczeniem w pracy z uczniami w różnym wieku (także z dorosłymi). Oferuję:
Przygotowanie do egzaminu dojrzałości (matura ustna, a także pisemna)
Przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty
Przygotowanie do sprawdzianów, klasówek z bieżącego materiału (nadrobienie zaległości z języka polskiego)
Przygotowanie do Matury
Zapewniam różnorodne materiały dydaktyczne dostosowane do nowej formy egzaminu maturalnego (kompendia, szczegółowe opracowania lektur, podręczniki, testy itp.)!
Maturzystom udostępniam również podcasty, dzięki którym mogą utrwalić i poszerzyć swoją wiedzę.
Moim atutem jest 100% ZDAWALNOŚĆ!
Wszyscy maturzyści, których uczyłam, zdali egzamin dojrzałości bez problemów!
Niektóre zagadnienia – tematy, jakie omawiam w trakcie zajęć
z maturzystami podczas korepetycji i kursów:
- struktura egzaminu maturalnego,
- wypracowanie maturalne i rozprawka (jeśli zdajesz egzamin dojrzałości w starej formule) – jak napisać spójną i poprawną pod wieloma względami (stylistyki, interpunkcji itd.) pracę, która wyróżni się na tle innych i zachwyci egzaminatora. W trakcie zajęć wiele uwagi poświęcam pisaniu i redagowaniu tekstów (ćwiczenia z pisania pojawiają się prawie na każdej lekcji). Z doświadczenia wiem, że posiadanie dużej wiedzy o lekturach i epokach to tylko połowa sukcesu. Trzeba ją jeszcze wyeksponować w wypracowaniu. Podczas zajęć ze mną zdobędziesz tę umiejętność,
- konteksty – ze względu na to, że studiowałam także inne humanistyczne kierunki (filozofia i antropologia), posiadam wiedzę interdyscyplinarną, która przyda się podczas analizy różnych dzieł kultury – obrazów, rzeźb itd. W związku z tym dużo uwagi poświęcam też kontekstom, wskazuję na różne ich rodzaje i możliwości ich wprowadzenia w wypracowaniu,
- krótsze formy wypowiedzi – na zajęciach omawiam, jak poprawnie napisać notatkę syntetyzującą i streszczenie logiczne,
- lektury „z gwiazdką” – podczas zajęć koncentruję się na najważniejszych lekturach (m.in. „Lalka”, „Dziady”, „Wesele”) i omawiam je naprawdę szczegółowo i rzetelnie, ponieważ wiem, że niektórzy nauczyciele-egzaminatorzy wymagają znajomości szczegółów i drobny błąd może znacząco wpłynąć na ocenę (na przykład podczas egzaminu ustnego),
- pytania jawne i niejawne na egzaminie ustnym – w trakcie przygotowań do matury nie pomijam zagadnień z języka, które również mogą się pojawić, udostępniam też swoje opracowania tematów jawnych,
- zagadnienia z zakresu poetyki i teorii literatury, które przydadzą się podczas pisania matury rozszerzonej,
- kompozycja i struktura interpretacji porównawczej oraz eseju (w nowej i starej formule matury). Po lekcji maturzysta zyska wiedzę, w jaki sposób powinien pisać tego rodzaju prace, by otrzymać jak najwyższą punktację na egzaminie maturalnym.
Przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty
- struktura egzaminu ósmoklasisty,
- opowiadanie i rozprawka (oraz inne dłuższe formy w zależności od potrzeb ucznia) – prawie na każdej lekcji ćwiczymy pisanie dłuższych form w oparciu o podane przede mnie wskazówki i przykłady. Po zajęciach każdy uczeń (nawet ten, który wcześniej prawie wcale nie pisał wypracowań) zyska umiejętność tworzenia i redagowania dłuższych form wypowiedzi,
- krótkie formy wypowiedzi (zaproszenie, ogłoszenie, dedykacja, życzenia i podziękowanie),
- zagadnienia z gramatyki (z działów takich jak: słowotwórstwo, składnia, fleksja, fonetyka i inne),
- zagadnienia z poetyki (gatunki i rodzaje literackie, środki stylistyczne),
- lektury – na zajęciach przypominamy i utrwalamy treść lektur. Podczas omawiania utworów, zwracam uwagę na motywy w nich zawarte, by uczeń z łatwością połączył temat rozprawki z konkretnym dziełem.
Jeśli chcesz nauczyć się pisać wypracowania, poszerzyć swoją wiedzę lub poćwiczyć przed maturą ustną – NIE CZEKAJ –
ZGŁOŚ SIĘ DO MNIE JUŻ DZIŚ!
Dostosowuję zajęcia i materiały do indywidualnych potrzeb uczniów
Zajęcia odbywają się u mnie w domu lub w trybie zdalnym (lekcje prowadzę głównie przez komunikator Skype)
Ze względu na duże zainteresowanie zajęciami, nie dojeżdżam do uczniów!
Cennik zajęć
Typ zajęć | |
Indywidualne zajęcia dla maturzystów (przygotowanie do egzaminu) | 100 zł – 90 minut |
Kursy dla maturzystów (grupy 2-4-osobowe) | 50 zł-60 zł – 90 minut (w zależności od ilości osób w grupie) |
Indywidualne zajęcia dla ósmoklasistów | 90 zł – 90 minut |
Kursy dla ósmoklasistów (grupy 2-4-osobowe) | 50 zł-60 zł – 90 minut (w zależności od ilości osób w grupie) |
W szczególnych przypadkach i w sytuacji, gdy uczeń dzwoni
w sprawie pojedynczych zajęć, cena może ulec zmianie.
Regulamin zajęć z języka polskiego
Zanim rozpoczniemy współpracę, proszę o zapoznanie się z regulaminem zajęć. Regulamin dotyczy zarówno kursów (spotkań w kameralnych – 2-4 -osobowych grupach), jak i korepetycji prowadzonych dla jednej osoby.
Najczęściej zadawane pytania
Tak, zarówno w przypadku korepetycji i kursów dla maturzystów, jak i dla ósmoklasistów, ćwiczenia praktyczne z pisania i redagowania tekstów są jednym z podstawowych elementów lekcji. Prawie na każdych zajęciach uczymy się pisania. Na początku omawiam schematy poszczególnych dłuższych form wypowiedzi i podaję wskazówki, jak napisać wypracowanie, by zainteresować egzaminatora i uzyskać jak największą liczbę punktów na egzaminie. Przekazuję też uczniom przykładowe prace moich podopiecznych, którzy uzyskali na maturze albo egzaminie ósmoklasisty wynik powyżej 80%. Następnie wspólnie omawiamy tematy rozprawek i ćwiczymy pisanie. Jeśli ktoś nie pisał wcześniej wielu wypracowań, zaczynamy od konstruowania wstępu, fragmentów rozwinięcia itd. Po kilku zajęciach ze mną każdy nauczy się pisania prac (nawet jeśli wcześniej miał trudności z tym, żeby „przelać swe myśli na papier”). Wystarczy tylko dobra wola, zaufanie do nauczyciela i chęć współpracy.
Forma zajęć zawsze dostosowana jest do potrzeb ucznia. Jeśli ktoś prosi mnie o omówienie jakiegoś tematu, ponieważ niebawem ma klasówkę lub kartkówkę (albo chce uzupełnić braki), modyfikuję plan zajęć. Równocześnie staram się na każdych zajęciach wprowadzać ćwiczenia z pisania oraz wykorzystywać różnorodne materiały i metody dydaktyczne. Podczas zajęć (lub – na życzenie klienta – przed zajęciami) przesyłam też quizy, omówienia lektur, sprawdziany itd., których mam dużą bazę.
Jeśli zaś chodzi o konkretne zagadnienia, jakie omawiam podczas zajęć przygotowujących do egzaminów maturalnego i ósmoklasisty, ich opis znajduje się w zakładce „Oferta – zajęcia z języka polskiego – kursy i korepetycje”. Zachęcam do zapoznania się z nim.
Wszystko zależy od ilości zajęć, wcześniejszej wiedzy ucznia i chęci współpracy. Nie od razu Kraków zbudowano. Jeśli ktoś ma niewielką wiedzę na początku zajęć, wyraźne postępy przeważnie są dostrzegalne po miesiącu nauki (czyli po 4-5 lekcjach). Jednak zdarza się, że już po 2 lekcjach uczniowie dostrzegają pierwsze efekty.
Na pierwszych zajęciach zazwyczaj uczeń rozwiązuje test diagnostyczny, który potem wspólnie omawiamy. W trakcie rozwiązywania testu pytam o różne szczegóły dotyczące lektur czy też innych zagadnień i notuję, jakie tematy należałoby omówić w pierwszej kolejności. Potem ustalamy z uczniem plan pracy. W związku z tym przed pierwszymi zajęciami sugeruję, by przypomnieć sobie treść lektur, gatunki i rodzaje literackie oraz zagadnienia z gramatyki (szczególnie w przypadku ósmoklasistów), style i funkcje języka.
Tak, przygotowuję również do matury ustnej. Podczas zajęć z uczniami wspólnie omawiamy zadania jawne, które podane zostały na stronie CKE, jak również opracowujemy zagadnienia – tematy, których mogą dotyczyć pytania zawarte w części niejawnej egzaminu. Chcę podkreślić, że nie pomijam zagadnień językoznawczych, bo takie również mogą zostać wylosowane przez ucznia. Na lekcji ćwiczymy też formułowanie wypowiedzi ustnej. Po zaprezentowaniu przez ucznia wybranego wcześniej tematu, dyskutujemy o stylu wypowiedzi, treści i możliwych pytaniach, które mogą zadać członkowie komisji.
Tak, rozumiem, że uczeń chce się ze mną zapoznać i sprawdzić, czy poczuje się dobrze w moim towarzystwie. Zajęcia próbne trwają 90 minut (tak samo, jak każda inna lekcja). Zależy mi na tym, żeby w trakcie tych zajęć uczeń zobaczył, jak pracuję, jak również dowiedział się czegoś nowego. Zajęcia próbne są płatne, ponieważ w trakcie ich trwania przekazuję uczniowi swoje materiały i wiedzę.
Teoretycznie tak, jednak w przypadku zajęć przygotowujących o matury i do egzaminu ósmoklasisty 60 minut tygodniowo może nie wystarczyć, by rzetelnie przerobić cały materiał. Na początku zajęć zazwyczaj sprawdzam pracę domową, co trwa około 20-30 minut. Nowe treści i ćwiczenia omawiam później, dlatego też sugeruję zajęcia trwające 90 minut. Cena godzinnych zajęć to 60 zł.
Tak, jednorazowo mogę sprawdzić krótszy tekst przez chwilę po lekcji, jednak za sprawdzanie dłuższych prac obowiązuje opłata (cenę takiej korekty za każdym razem ustalam z klientem). Po lekcjach przygotowuję materiały dydaktyczne i odpoczywam, dlatego dodatkowe korekty wykonuję za opłatą.