Inne usługi polonistyczne
Poza zajęciami z uczniami (w ramach korepetycji oraz kursów) oferuję również inne usługi polonistyczne:
Korekta i redakcja tekstów
Copywriting, pisanie tekstów popularnonaukowych i postów na strony
Tworzenie dokumentów aplikacyjnych (CV, list motywacyjny i inne)
Korekta i redakcja tekstów
Mam duże doświadczenie, jeśli chodzi różnego rodzaju teksty.
W roku 2021 pełniłam funkcję korektora w redakcji Nieregularnika Artystyczno-Literackiego Moja Przestrzeń Kultury. Poza tym poprawiłam też wiele prac dyplomowych (magisterskich, licencjackich, jak również rozpraw doktorskich), a także opowiadanie Marka Łukaszewicza „Vir deformis, czyli człowiek ułomny”, które ukazało się w maju 2019 roku w czasopiśmie „Twórczość”. Zajmowałam się też korektą w języku polskim tekstów przesłanych do pisma naukowego „Folia Philosophica. Ethica – Aesthetica – Practica”.
- Na życzenie klienta mogę przesłać „próbki” – fragmenty niektórych sprawdzonych przeze mnie tekstów.
- Ponadto (na życzenie klienta) mogę również zredagować tekst.
- Cenę usługi ustalam po zapoznaniu się z pracą wymagającą poprawek.
- Przeważnie (po naniesieniu poprawek) wysyłam klientowi dwie wersje tekstu. Dokument w trybie śledzenia zmian z zaznaczonymi poprawkami oraz „czysty” - poprawiony już tekst bez zaznaczeń. Robię tak, ponieważ chcę, by klient miał świadomość tego, co zostało zmienione w pracy, artykule czy tekście beletrystycznym. Na życzenie klienta dodaję też komentarze, by nie było wątpliwości, dlaczego dokonałam określonych zmian.
Copywriting, pisanie tekstów popularnonaukowych
i postów na strony
Oferuję też pomoc w zakresie redagowania i pisania postów na strony internetowe, na bloga itp., jak również specjalistycznych
i popularnonaukowych tekstów-artykułów.
Tematy, którymi się interesuję:
- literatura, sztuka, kultura,
- design i projektowanie wnętrz,
- edukacja,
- zagadnienia z zakresu filozofii, antropologii, socjologii i psychologii.
Na przestrzeni kilku ostatnich lat współpracowałam z różnymi redakcjami serwisów i stron internetowych (MAGAZIF, Niezła Sztuka, Polski na 6, Moja Przestrzeń Kultury). Ponadto przez ponad rok tworzyłam opisy produktów, które znajdowały się m.in. na stronie myloview.pl. Współpracowałam też z redakcją Co Jest Grane 24 (Gazeta Wyborcza) i pisałam wówczas zapowiedzi wydarzeń kulturalnych odbywających się w Łodzi.
Przykładowe teksty mojego autorstwa:
- Czupiłka, Kilka uwag o pracach Moniki Drożyńskiej i projekcie o nazwie »Haft miejski« – twórczość oscylująca między graffiti i street artem, kiczem i metakiczem – (PDF) 50 twarzy popkultury | Ośrodek Badawczy, Ksenia Olkusz, Sven Dwulecki, Justyna Czupiłka, Ewelina Feldman-Kołodziejuk, and Grzegorz Małecki – Academia.edu,
- Czupiłka, O »pasji życia« rudego wariata z Zundert. Recenzja powieści Irvinga Stone, O „pasji życia” rudego wariata z Zundert. Recenzja powieści Irvinga Stone » Niezła sztuka (niezlasztuka.net),
- Czupiłka, Nowe trendy w dekoracji ścian – ciężki mosiądz i delikatna pianka, Nowe trendy w dekoracji ścian – ciężki mosiądz i delikatna pianka (magazif.com),
- Czupiłka, Styl boho, styl boho wnętrza, które zachwycają!, Styl boho, styl boho wnętrza, które zachwycają! – MAGAZIF,
- Czupiłka, Musica Privata. Muzyczne eksperymenty rodem z »MacGyvera«, Musica Privata. Muzyczne eksperymenty rodem z „MacGyvera” (wyborcza.pl),
- Czupiłka, Kurort Filmowy: Po taśmie filmowej w głąb siebie, Kurort Filmowy: Po taśmie filmowej w głąb siebie (wyborcza.pl),
- Czupiłka, KAMP! i goście na Festiwalu Łódź Czterech Kultur. Złożyli hołd muzyce lat 80. i 90., ale bisu nie było, KAMP! i goście na Festiwalu Łódź Czterech Kultur. Złożyli hołd muzyce lat 80. i 90., ale bisu nie było (wyborcza.pl).
Linki do innych artykułów znajdują się w zakładce „O mnie”. Na życzenie klienta mogę przesłać jeszcze inne teksty i linki.
Tworzenie dokumentów aplikacyjnych (CV, list motywacyjny i inne)
Cennik Korekt i Redakcji
Usługa i zakres prac | Cena za stronę |
Korekta (poprawa błędów interpunkcyjnych, gramatycznych, składniowych, stylistycznych i innych) bez komentarzy oraz wskazówek korektorskich, redaktorskich i edytorskich | 3,5 zł – 5 zł za stronę (w zależności od ilości stron) W przypadku krótkich tekstów cena może być inna – ustalam ją wówczas po zapoznaniu się z teksem i rozmowie z klientem. |
Korekta (poprawa błędów interpunkcyjnych, gramatycznych, składniowych, stylistycznych i innych) i edycja tekstu | 5 zł – 6 zł W przypadku krótkich tekstów cena może być inna – ustalam ją wówczas po zapoznaniu się z teksem i rozmowie z klientem. |
Korekta, edycja i redakcja tekstu (wraz z komentarzami i wskazówkami, co należałoby poprawić także pod kątem treści, kwestii merytorycznych) | 8 zł lub więcej W przypadku krótkich tekstów cena może być inna – ustalam ją wówczas po zapoznaniu się z teksem i rozmowie z klientem. |
Cennik Dokumentów Aplikacyjnych
Wykonanie CV | 50 zł – 80 zł (są to propozycje cen) Zastrzegam, że w szczególnych przypadkach cena może ulec zmianie. Za każdym razem cenę tego typu usługi ustalam w oparciu o rozmowę z klientem. |
Wykonanie CV i listu motywacyjnego | 100 zł – 150 zł (są to propozycje cen) Zastrzegam, że w szczególnych przypadkach cena może ulec zmianie. Za każdym razem cenę tego typu usługi ustalam w oparciu o rozmowę z klientem. |
Napisanie, zredagowanie lub wykonanie w programie graficznym (albo w programie Word) innego dokumentu | Za każdym razem cenę tego typu usługi ustalam w oparciu o rozmowę z klientem. |
Regulamin zajęć z języka polskiego
Zanim rozpoczniemy współpracę, proszę o zapoznanie się z regulaminem zajęć. Regulamin dotyczy zarówno kursów (spotkań w kameralnych – 2-4 -osobowych grupach), jak i korepetycji prowadzonych dla jednej osoby.
Najczęściej zadawane pytania
Tak, zarówno w przypadku korepetycji i kursów dla maturzystów, jak i dla ósmoklasistów, ćwiczenia praktyczne z pisania i redagowania tekstów są jednym z podstawowych elementów lekcji. Prawie na każdych zajęciach uczymy się pisania. Na początku omawiam schematy poszczególnych dłuższych form wypowiedzi i podaję wskazówki, jak napisać wypracowanie, by zainteresować egzaminatora i uzyskać jak największą liczbę punktów na egzaminie. Przekazuję też uczniom przykładowe prace moich podopiecznych, którzy uzyskali na maturze albo egzaminie ósmoklasisty wynik powyżej 80%. Następnie wspólnie omawiamy tematy rozprawek i ćwiczymy pisanie. Jeśli ktoś nie pisał wcześniej wielu wypracowań, zaczynamy od konstruowania wstępu, fragmentów rozwinięcia itd. Po kilku zajęciach ze mną każdy nauczy się pisania prac (nawet jeśli wcześniej miał trudności z tym, żeby „przelać swe myśli na papier”). Wystarczy tylko dobra wola, zaufanie do nauczyciela i chęć współpracy.
Forma zajęć zawsze dostosowana jest do potrzeb ucznia. Jeśli nastolatek prosi mnie o omówienie jakiegoś tematu, ponieważ niebawem ma klasówkę lub kartkówkę (albo chce uzupełnić braki), modyfikuję plan zajęć. Równocześnie staram się na każdych zajęciach wprowadzać ćwiczenia z pisania oraz wykorzystywać różnorodne materiały i metody dydaktyczne. Podczas zajęć (lub – na życzenie klienta – przed zajęciami) przesyłam też quizy, omówienia lektur, sprawdziany itd., których mam dużą bazę.
Jeśli zaś chodzi o konkretne zagadnienia, jakie omawiam podczas zajęć przygotowujących do egzaminów maturalnego i ósmoklasisty, ich opis znajduje się w zakładce „Oferta – zajęcia z języka polskiego – kursy i korepetycje”. Zachęcam do zapoznania się z nim.
Wszystko zależy od ilości zajęć, wcześniejszej wiedzy ucznia i chęci współpracy. Nie od razu Kraków zbudowano. Jeśli ktoś ma niewielką wiedzę na początku zajęć, wyraźne postępy przeważnie są dostrzegalne po miesiącu nauki (czyli po 4-5 lekcjach). Jednak zdarza się, że już po 2 lekcjach uczniowie dostrzegają pierwsze efekty.
Na pierwszych zajęciach zazwyczaj uczeń rozwiązuje test diagnostyczny, który potem wspólnie omawiamy. W trakcie rozwiązywania testu, pytam o różne szczegóły dotyczące lektur czy też innych zagadnień i notuję, jakie tematy należałoby omówić w pierwszej kolejności. Potem ustalamy z uczniem plan pracy. W związku z tym przed pierwszymi zajęciami sugeruję, by przypomnieć sobie treść lektur, gatunki i rodzaje literackie oraz zagadnienia z gramatyki (szczególnie w przypadku ósmoklasistów), style i funkcje języka.
Tak, przygotowuję również do matury ustnej. Podczas zajęć z uczniami wspólnie omawiamy zadania jawne, które podane zostały na stronie CKE, jak również opracowujemy zagadnienia – tematy, których mogą dotyczyć pytania zawarte w części niejawnej egzaminu. Chcę podkreślić, że nie pomijam zagadnień językoznawczych, bo takie również mogą zostać wylosowane przez ucznia. Na lekcji ćwiczymy też formułowanie wypowiedzi ustnej. Po zaprezentowaniu przez ucznia wybranego wcześniej tematu, dyskutujemy o stylu wypowiedzi, treści i możliwych pytaniach, które mogą zadać członkowie komisji.
Tak, rozumiem, że uczeń chce się ze mną zapoznać i sprawdzić, czy poczuje się dobrze w moim towarzystwie. Zajęcia próbne trwają 90 minut (tak samo, jak każda inna lekcja). Zależy mi na tym, żeby w trakcie tych zajęć uczeń zobaczył, jak pracuję, jak również dowiedział się czegoś nowego. Zajęcia próbne są płatne, ponieważ w trakcie ich trwania przekazuję uczniowi swoje materiały i wiedzę.
Teoretycznie tak, jednak w przypadku zajęć przygotowujących o matury i do egzaminu ósmoklasisty 60 minut tygodniowo może nie wystarczyć, by rzetelnie przerobić cały materiał. Na początku zajęć zazwyczaj sprawdzam pracę domową, co trwa około 20-30 minut. Nowe treści i ćwiczenia omawiam później, dlatego też sugeruję zajęcia trwające 90 minut. Cena godzinnych zajęć to 60 zł.
Tak, jednorazowo mogę sprawdzić krótszy tekst przez chwilę po lekcji, jednak za sprawdzanie dłuższych prac obowiązuje opłata (cenę takiej korekty za każdym razem ustalam z klientem). Po lekcjach przygotowuję materiały dydaktyczne i odpoczywam, dlatego dodatkowe korekty wykonuję za opłatą.